Aufgabe A
Vergleichen Sie die Leistungen der folgenden Teilnehmer eines Summer Camps.
Schreiben Sie 8 Sätze. (Compare the results of the following participants of a
summer camp. Write 8 sentences.)
Beispiele:
Timothy dances better than Matthew.
Joe understands math better than the others.
Aufgabe B
Stellen Sie sich vor, Sie sind Amerikaner und Sie versuchen, sich mit einem
(etwas begriffsstutzigen) Briten zu unterhalten. Leider versteht dieser Brite viele
der Wörter, die Sie benutzen, nicht, und Sie müssen sie ihm erklären. Schreiben
Sie sechs kleine Dialoge, in dem Sie ihm jeweils eins der folgenden Wörter erklä-
ren. Sie dürfen das britisch-englische Wort in Ihrer Erklärung nicht benutzen!
(Imagine that you are American and you are trying to talk to a British person
[who is rather stupid]. Unfortunately this British person doesn’t understand a lot
of the words you are using. Write six short dialogues in which you explain one of
them to him. You mustn’t use the British English word in your explanation!)
Beispiel:
British person: What’s a faucet?
American: It’s a metal thing in your bathroom or kitchen. Water comes out of it.
British person: Oh, you mean a tap!
cookies subway bill french fries fall gas movie
sidewalk can cab
Results of summer camp: points 1 (poor) to 10 (excellent)
NAME MATH BASEBALL SWIMMING GERMAN DANCING
Joe 10 5 7 6 4
Jessica 3 5 8 6 10
Matthew 7 6 7 9 5
Timothy 5 6 7 3 7
© Fernstudienzentrum Hamburg
95
Aufgabe C
In dem Worträtsel unten finden Sie (In the word puzzle below you find):
• 6 Adjektive (6 adjectives)
• 4 Adverbien (4 adverbs)
• 5 modale Hilfsverben (5 modal verbs)
• 5 Substantive (5 nouns)
a) Schreiben Sie die Gegenteile der Adjektive. (Write the opposites of the adjec-
tives.)
b) Schreiben Sie einen Satz mit jedem Adverb. (Write a sentence with each
adverb.)
c) Ergänzen Sie die folgenden Sätze mit je einem modalen Hilfsverb. (Complete
each of the following sentences with a modal verb.)
1. You _____________ write the number down. I can remember it.
2. What shall we do this evening? We _____________ visit Helen and John.
3. I don’t know if I have time next week. I _____________ go to Cambridge.
4. She’s a terrible cook. She _____________ do a cooking course.
5. We _____________ forget Bob’s birthday. It’s very important.
P U G L Y S M W E L L O X J H
D R B Z A L O K U W A T E R W
B I R T H D A Y C E N G I W A
V X F O V M E A R L Y I N P S
J F S C H E A P A Q U F T M H
I O D I F F I C U L T R E U I
A O A W L M I G H T G J R S N
Q T S E E Q V T L Y I A E T G
A B H F A N E E D N O T S N E
N A O A R C S L W A M L T O S
G L U S L X R C O U L D I T H
R L L T Y H U K E Z Y T N F Y
I U D T E L E P H O N E G R L
L G Z A J O U D K V E P X D Y
Y A U T O M A T I C A L L Y P
© Fernstudienzentrum Hamburg
96
d) Suchen Sie ein Wort aus der folgenden Liste, mit dem Sie mit einem Subs-
tantiv aus dem Rätsel ein zusammengesetztes Substantiv bauen können.
(Choose a word from the following list, which you can use with a noun from
the puzzle to make a compound noun.)
box
skiing
player
card
machine