EFB01N-XM1 (mündlich) (100/100 Punkte) ILS Einsendeaufgabe

EFB01N-XM1 (mündlich) (100/100 Punkte) ILS Einsendeaufgabe Cover - EFB01N-XM1 (mündlich) (100/100 Punkte) ILS Einsendeaufgabe 3.00
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Englisch für den Beruf 1

Dies ist meine Einsendeaufgabe aus August 2021. Bewertet mit einer 1. Ich habe 100 von 100 Punkten erreicht.

Da dies eine mündliche Aufgabe ist, ist dies nur mein Text, den ich dann aufgenommen habe. Die Aussprache spielt bei der ESA allerdings auch eine große Rolle.

Bitte verwende diese Lösung nur zur Unterstützung, als Hilfe oder Denkanstoß. Das direkte Einsenden dieser Musterlösung untersage ich hiermit ausdrücklich. Genauso ist die Weitergabe oder der Verkauf nicht gestattet.

Die genaue Aufgabenstellung gebe ich hier immer mit an, du findest sie links unterm Bild.

Lasst mir gerne eine Bewertung da, wenn euch die Lösung geholfen hat :)
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EFB01N-XM1-K03_ESA 100:100.pdf ~ 35.25 KB
1. Leave a message
You work in Frankfurt in the personnel department of Burke Limited. You want to reserve one place for a colleague on a training course with ABC Training in Cambridge, Great Britain. You didn’t consider the time difference and call at 8 o’clock in the morning. It is 7 o’clock in Britain and the answer machine takes your call.
Leave a message that includes all the important information so that ABC Training can reserve the place. Ask for a phone call to confirm the reservation. You must not speak for too long because the answer machine can only record a maximum of 45 seconds. Check your recording to make sure it is not longer than 45 seconds.
Sie hören die folgende Ansage des Anrufbeantworters:
Hier sind die Einzelheiten zur Reservierung:
This is ABC Training, Cambridge. Our office is closed at the moment. Record your message after the tone. When you’re finished, hang up or press hash for more op- tions. ... beep ...

Lehrgang: Presentation Skills
Datum: 15. und 16. des nächsten Monats (setzen Sie den passenden Monat ein) Name des Teilnehmers: Andreas Wigand

2.
About yourself
Imagine that a short while ago you started a new job at a big international company with locations worldwide. Every three months the company publishes an internal newsletter. In every newsletter some of the new employees are introduced. You have been selected. The marketing department phones you and asks a few questions.
Answer question a) to d) in two to three complete sentences. Record the questions and answers.
a) What was your first job and how did you get from there to your current position?
b) Tell us in two or three sentences what your duties are.
c) And outside work: What are your hobbies and interests?
d) Finally: how would you describe yourself in no more than three words?
Reading text
Read the following text and record yourself. Listen to your recording and if you are not happy, then try again. If you are unsure about the pronunciation of some words, then use your dictionary to look them up.
3.
A front desk receptionist greets visitors when they arrive at a company. He or she is frequently the first voice people hear when they phone the organization. Recep- tionists are responsible for making a good first impression for the organization.
Receptionists use the telephone and computers. Many receptionists take messages and inform other employees of visitors’ arrivals or cancellations of appointments.
To become a receptionist, you will need to be highly organized, friendly and have a confident personality. You’ll also need good spoken and written communication skills. If you like meeting people and enjoy having a varied day, this job could be perfect for you.
Vorschau
Weitere Information: 02.03.2024 - 05:22:29
  Kategorie: Sprachen
Eingestellt am: 31.10.2021 von Madame_Juls
Letzte Aktualisierung: 16.10.2022
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Studium:
Prüfungs-/Lernheft-Code: EFB01N-XM1-K03
Benotung: 1
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